MEB - İlköğretim Ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı
Başvuru Tarihi: 13 Şubat-1 Mart 2024
Sınav Tarihi: 21 Nisan 2024
Sonuçların Açıklanması: 17 Mayıs 2024
Başvuru Şartları
Bursluluk sınavına ortaokulda 5-6-7-8. sınıf, lisede hazırlık sınıfı-9-10-11. sınıf öğrencileri başvuru yapabilir.
-T.C veya K.K.T.C vatandaşı olan öğrenciler başvurabilir.
-Açıköğretimde okuyan öğrenciler bursluluk sınavına başvuramaz.
-Özel okuldaki öğrenciler de bursluluk sınavına başvuru yapabilecek ancak kazanmaları halinde 30 Eylül 2024 tarihine kadar devlet okuluna geçerlerse bu haklarından yararlanabileceklerdir.
-Sınavın yapıldığı ders yılında okul değiştirme cezası alanlar başvuramaz.
-Ailenin 2023 yılı, yıllık gelir toplamından fert başına düşen miktarı 111.600₺ geçmeyenler başvurabilir.
Başvuru işlemleri ve Öğrenci Velisinin Yapması Gerekenler
Başvuru işlemleri meb.gov.tr ya da e-Okul üzerinden 13 Şubat-1 Mart 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
Öğrenci Velisinin Okula Teslim Etmesi Gereken Evraklar:
1- EK-1: Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösterir Beyanname(Sayfanın en sonundaki linkten indirebilirsiniz.)
2. 2023 Yılı Ailenin Gelirini Gösteren Evrak(Veli çalışmadıysa çalışmadığına dair imzalı onaylı evrak)
3. Nüfus Kayıt Örneği(e-devletten alınabilir)
HATIRLATMA: 2023 yılı toplam geliri aile fertlerine bölünür ve kişi başına düşen gelir 111.600 TL geçmemelidir
Başvuru işlemi yapılırken öğrenciyle ilgili elektronik ortamdaki bilgiler (ad soyad, doğum tarihi, tedbir gerektiren özel eğitim ihtiyacı, alanı/dalı vb.) öğrenci velisi tarafından kontrol edilecektir.
Başvurusu elektronik ortamda onaylanmayan öğrencilerin başvuruları geçersiz sayılacak ve sınava alınmayacaktır.
Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin sınav tedbir hizmeti alabilmeleri için kayıtlı oldukları okulun bağlı bulunduğu RAM’a giderek başvuru yapması zorunludur.
Sınav tedbir hizmeti alabilmesi için öğrenci velisinin ÇÖZGER, engelli kimlik kartı veya engelli bilgisinin işlendiği nüfus cüzdanı/kimlik kartı, halen devam eden il/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunca alınmış yerleştirme kararı belgelerinden biriyle başvuru yapmalıdır.
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin velileri bu işlemleri en geç 7 Mart 2024 tarihine kadar RAM’a yaptırmalıdır.
Kontenjan Dağılımı
a) %10 kanunlarla özel hak tanınan öğrenciler
b) %5 bakanlığa bağlı öğretmenlerin öğrenci çocukları
c) %5 ailesinin oturduğu yerde ortaokul, özel eğitim ortaokulu, imam hatip ortaokulu bulunmayan öğrenciler
ç) %80 diğer öğrenciler
İlk üç maddedeki kontenjanların dolmaması halinde boş kalan kontenjanlar ç) diğer kontenjana eklenir.
Sınav Giriş Yeri ve Belgesi
Öğrencilerin sınava girecekleri okul, salon ve sıra bilgisi sınav tarihinden en az 7 gün önce meb.gov.tr adresinden yayınlanacaktır.
Sınav giriş belgeleri okul müdürlükleri tarafından sınav günü öğrencinin sırasında hazır bulundurulacaktır. Yani öğrencilerin sınav giriş belgesi çıkartmalarına gerek yoktur.
Mücbir sebepten (nakil, zorunlu ikamet değişikliği, mevsimlik işçi, yurt dışından gelmiş olanlar, tayin nedeniyle yer değişikliği gibi) başka illerde olan öğrenci velileri sınavdan en az 10 gün önce il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine başvurarak öğrencilerin o il/ilçede sınava girmesini talep edebilirler.
Önemli Süreler
Sınav 21 Nisan 2024 10.00’da tek oturum şekilde yapılacaktır. Kimlik kontrolleri ve salona yerleştirmelerin zamanında yapılabilmesi için öğrenciler en geç saat 09.30’da okulda olmalıdırlar.
-Sınav başladıktan sonra ilk 15 dakika içinde gelen öğrenciler sınava alınacaktır.
-Sınavın ilk 30 dakikası salondan çıkmak yasaktır.
-Sınavın son 15 dakikası salondan çıkmak yasaktır.
Sınava Giderken Götürülecekler
1.Geçerli kimlik belgesi
2.Kurşun kalem
3.Kalemtıraş
4.Silgi
5.Bandajı çıkartılmış şeffaf pet şişede su (isteğe bağlı)
Bursluluk Sınavı